Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Demiryolu taşımacılığında rekor rakamlara ulaşıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryolu yük ve yolcu taşımacılığında son yıllarda yeterli rakamlara ulaşıldığını belirterek, “Yolcu taşımacılığında yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Yük taşımacılığında ise 2022 yılında 2003 yılına göre yüzde 158 artışla 4 milyon 422 bin tona ulaşarak tüm zamanların en iyi değerlerine ulaştı.
Bakan Uraloğlu, yapımı devam eden Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi kapsamında çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği Afyonkarahisar’da incelemelerde bulundu. İncelemelerin ardından Sinanpaşa ilçesindeki şantiyede basın açıklaması yapan Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin Türkiye’de devam eden en önemli projelerden biri olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, “Afyon sınırları içerisinde şu ana kadar 508 kilometre uzunluğundaki projemizin çalışmalarını gördük. Bayat 2 ve Köroğlu Tünellerimizde çalışmaları inceledik. ‘Afyon Girişi’nde yarma üretim ve altyapı platform incelemeleri yaptık. Sandık ve Sinanpaşa bölgelerinde arkadaşlarımızdan bilgi aldık. Ulaştırmada uluslararası entegrasyon ekonomiktir. Kalkınmanın dinamosudur ve demiryolu yatırımlarını da bu dinamonun en önemli güç kaynaklarından biri olarak görüyoruz. Ülkemiz için çok değerli bir fırsat olarak Asya, Avrupa ve Orta Doğu’yu birbirine bağlayacak ‘tek kuşak tek yol projesi’. Doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde eksik olan ulaşım bağlantılarını tamamlayacak projeleri hayata geçiriyoruz. ‘yeni ipek yolu’ dediğimiz hale gelmek.” dedi.
“Yolcu sayısını 19,5 milyondan 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz”
Bakan Uraloğlu konuşmasında demiryoluyla yük ve yolcu taşımacılığına da değindi ve açıklamalarını şöyle sürdürdü:
“Son 21 yılda inşa ettiğimiz Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Sınırımız ve Ankara merkezli yüksek hızlı tren sınırlarımız bu vizyonun eserleridir. 2020 yılı başından itibaren yük trenlerinin Ankara’ya geçişleri de bu vizyonun eserleridir. Asya ve Avrupa, bu iki kıtayı deniz altından kesintisiz olarak birbirine bağlayan Marmaray üzerinden gerçekleştirilecek.2003 yılında 1 milyon 715 bin ton olan uluslararası demiryolu yük taşımacılığımız yüzde 158 artışla 4 milyon 422 bin tona ulaştı. 2003 yılına göre tüm zamanların en iyi değerlerine ulaşarak, 2053 hedeflerimiz doğrultusunda yük taşımacılığının karayollarındaki payını yüzde 72’den yüzde 57’ye düşürmeyi, demiryollarının payını ise yüzde 5’ten yükseltmeyi hedefliyoruz. Demiryollarının yolcu taşımacılığında yıllık ortalama yolcu sayısını 19,5 milyondan 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz.”
“Demiryolu ağımızı 14 bin kilometreye çıkardık”
Son yıllarda yapılan yatırımlarla Türkiye demiryolu ağının 14 bin kilometreye ulaştığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın liderliğinde demiryollarında yepyeni bir döneme başladık. Ticari yükte ülkemizi lider konuma taşıdık. Uluslararası ölçekte projeler gerçekleştirerek ulaşımı sağladık.Mevcut konvansiyonel demiryolu hattımızı tamamen yenileyerek adeta yeniden inşa ettik.2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza bu yıl yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. 2023 yılı itibarıyla 2 bin 250 kilometresi YHT ve hızlı tren. Demiryolu ağımızı 14 bin kilometreye çıkardık.” -AFYONKARAHİSAR